2026 – 1e kwartaal
Nou, we schrijven dit, dus hebben we de jaarwisseling overleefd!
Was urenlang bang dat mijn auto de lucht in zou gaan……..
Wij wonen in een echt fijn dorp
Je hebt echter maar 1 gezin nodig om de boel te verpesten….of niet?
Wij wensen iedereen een fijn en veilig 2026 – blijf vooral gezond
Plannen genoeg voor dit jaar.
Ons draakje mag ingaande dit kwartaal – ook al valt ze nog onder de jeugd – op show ‘met de grote
honden ‘ meedoen. D.w.z. áls we op show gaan – misschien lassen we een flinke pauze in.
De eerste buitenlandse shows die we geboekt hadden….vielen al af!
Daar zijn we in verband met de weersomstandigheden niet naar toe gegaan > wil met mijn meisjes
geen onnodige risico’s lopen, je zal maar langs te weg komen te staan in de kou en de sneeuw….
Maar in 2 andere landen is ze al wel gestart – met succes gelukkig – en ook in NL heeft ze al wat
puntjes voor de ‘grote-meisjes-titel’ staan!
Ze komt er wel, heeft gewoon wat meer tijd nodig dan we gewend zijn.
In januari heeft ze haar eerste échte sneeuw beleefd > echte sneeuw en niet maar voor 1 dag.
Tjonge, wat heeft ze daar van genoten!
Ook samen met haar mama Djaya de Besos en tante Hniña de Besos
dollen in de sneeuw
winterpret!
Op 7 maart wandelden we met enkelen van de V-wondertjes van Hniña de Besos en hun papa en
opa met hun baasjes ter ere van de a.s. 2de verjaardag – gelukkig met droog maar wel koud weer.
Daarna was het lekker en gezellig samen pannenkoeken eten.
wandeling 2de verjaardag V-wondertjes Hniña de Besos
Toen werd het 12 maart en vierden we …. de 9de verjaardag van onze Djaya de Besos.
Natuurlijk met heel veel kusjes en knuffels, maar vooral ……TAART
Dat was smullen geblazen.
Djaya de Besos nu 9 jaar
samen taart smullen
Wat we ook hebben gedaan, waar het tijd voor was……HD-foto’s maken van Holala de Djaya.
Oh, wat is dat toch altijd weer spannend.
De eerste spanning is er af wanneer de arts zijn mening geeft.
Maar echt gerust ben je pas zodra je de uitslag zwart-op-wit binnen hebt van de Raad van Beheer.
En daar hoefden we niet lang op te wachten.
4 dagen later al kwam de prachtige uitslag binnen > net als alle anderen voor haar : HD-A
Met Norbergwaarde 40.
Holala de Djaya
Ook zijn er plannen voor nieuwe Cocódotjes-wondertjes……
Dat wordt dan het laatste nestje voor onze Hniña de Besos.
Beide ‘papa-en-mama-to-be’ hebben alle onderzoeken inmiddels met goed resultaat achter de rug.
Echter besloten dat het i.p.v. winter/voorjaar, toch vroege herfst van dit jaar gaat worden.
Gelukkig kon de eigenaar van de papa-to-be daar begrip voor opbrengen.
We hebben nl. een moeilijk jaar achter de rug met het verlies van zowel onze Ròsa Ke-sera als haar
dochter – ons oogappeltje, mijn vriendinnetje – I Besos di Ròsa,
En daar tussenin hadden we dan ook nog het laatste nestje van Djaya de Besos,
Even rust in de tent is nu nodig.
DOEI !!
meer volgend kwartaal…